BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

03 February 2011

Membandingkan diri dengan sesuatu adalah satu kebiasaan yang akan terjadi dalam diri seseorang dek kerana pengaruh persekitaran. Sebagai seorang manusia biasa yang tidak mempunyai kesempurnaan dalam semua aspek, kita akan dapat membandingkan diri kita dengan apa sahaja sesuatu yang kita rasakan sesuai.

Di sini, aku ingin membandingkan diriku sebagai seekor burung besar yang bisa terbang ke merata tempat. Burung ini akan terbang tinggi ke awan dan pada masa yang sama burung ini akan dapat melihat pelbagai ragam manusia yang berada di sekeliling tempat yang di kunjung oleh nya.

Aku membandingkan diriku sebagai seekor burung besar yang boleh terbang ke merata tempat kerana aku ingin pergi ke merata tempat. Dan sekarang aku sedang berada di salah satu tempat persinggahan ku iaitu di mana tempat aku belajar sekarang. Di sini aku dapat bertemu dengan pelbagai jenis manusia yang semestinya tidak serupa dari segi rupa paras dan personaliti diri masing-masing. Di sini aku dapat belajar mengenai kehidupan sebenar tanpa kehadiran kedua ibu dan bapa. Di sini juga aq telah belajar bagaimana untuk mengatasi perbagai masalah yang melanda dengan bersendirian tanpa pertolongan dari sesiapa. Di sini juga aku belajar mengenal setiap ragam manusia dan disini aku belajar cara untuk hidup berdikari. Walaupun pada hakikat nya seekor burung hanya terbang tinggi dan dapat melihat keseluruhan dan tidak mempelajari mengenai apa-apa tetapi aku tetap membandingkan diriku sebagai seekor burung itu kerana hanya itu yang aku rasakan sesuai dengan diriku. Sekian, Terima Kasih.. ^_^

~aiman28~

0 thoughts: