BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

06 February 2011

dandelion...

aku sering menyamakan diriku dengan "dandelion"..
pastinya semua orang sudah mengetahui apa itu dandelion kan...



aku menyukai konsep dandelion yang akan hidup walau di mana ia dterbangkan...
meskipun di hutan mahupun di taman yang cantik..
seperti diriku, aku mengetahui bahawa menjadi seorang guru kita haruslah menyesuaikan diri walau di mana kita ditetapkan untuk mengajar...

aku memang seorang yang suka berkawan walau di mana aku berada.
dan aku juga seorang yang pandai menyesuaikan diri dengan keadaan sekeliling.
contohnya, aku seorang "kampung girl" yang berhijrah ke bandar untuk menuntut ilmu...
dan aku dapat menyesuaikan diriku dengan keaadaan baru ini.

selain itu, jika aku tidak berupaya untuk menyesuaikan diri, ak boleh pergi ke tempat lain yang mungkin sesuai dengan diriku....

0 thoughts: